NIEUWSBRIEF ARBEIDS- & ORGANISATIEPSYCHOLOGIE
Jaargang 11 - nr. 4 - september 2013
De kunst en het zakendoen - Wat ondernemers van succesvolle kunstenaars kunnen leren
Verhalen over grote kunstenaars en de manieren waarop zij managers en ondernemers tot op de dag van vandaag kunnen inspireren
Wat deed Michelangelo om zijn concurrenten voor te blijven? Hoe ging Vermeer om met de economische crisis in zijn tijd, en deed Rembrandt eigenlijk aan marketing? Grote namen uit de westerse kunstgeschiedenis, ze waren niet alleen bezig met het creëren van kunst maar ook met het scheppen van voorwaarden waardoor deze kon floreren.
Willem de Kooning, Andy Warhol en Damien Hirst moesten concurrenten van zich afschudden, nadenken over de positionering van hun werk en zichzelf telkens vernieuwen om de consument te kunnen blijven verrassen.
De kunstenaars in dit boek kunnen managers en ondernemers dan ook tot op de dag van vandaag inspireren. Niet alleen door hun kunst, maar ook door hun zakeninstinct.
Koos de Wilt (2013). De kunst en het zakendoen - Wat ondernemers van succesvolle kunstenaars kunnen leren.
Nieuw Amsterdam; 176 pagina's; € 17,95.
EAN: 9789046815427.