algemeen
nip
waop
       

NIEUWSBRIEF ARBEIDS- & ORGANISATIEPSYCHOLOGIE
Jaargang 11 - nr. 1 - februari 2013



Haal je kop uit het zand! - Leren met resultaat

b_obdeijn_lubbertsOrganisaties in de VS stellen voor ongeveer 4% van de leerinterventies vast of deze bijdragen aan de organisatiedoelstellingen. In Nederland is dat waarschijnlijk niet meer dan 1%.

We weten dat organisaties die structureel hun prestaties en processen evalueren beter presteren dan bedrijven en organisaties die dat niet doen; en we weten dat we in Nederland meer dan 1,5 miljard euro hebben besteed aan bedrijfsopleidingen. Hoe kan het dan dat organisaties en hun managers vaak veel tijd én geld investeren in het leren en ontwikkelen van hun medewerkers zonder dat ze weten wat dit eigenlijk oplevert?

Wij hebben de afgelopen jaren veel collega's gesproken die het lastig vinden een goede evaluatie voor hun leerinterventies op te zetten en uit te voeren. Ook zien we dat zowel HRD-ers als (lijn)managers het niet altijd 'handig' vinden om het resultaat van leerinterventies zichtbaar te maken. Steken we onze kop liever in het zand?

Met dit boek krijgt u concrete handvatten en voorbeelden waarmee u als HRD-professional het rendement van uw inspanningen zichtbaar kunt maken. Centraal staat hierbij de methode van het Effectmetingsplan. Deze methode is de afgelopen jaren in verschillende bedrijven en projecten toegepast en doorontwikkeld.

Stephan Obdeijn en Metteke Lubberts (2013). Haal je kop uit het zand! Leren met resultaat.
Performa; 144 pagina's; € 27,50.
EAN: 9789076834696.