algemeen
nip
waop
       

NIEUWSBRIEF ARBEIDS- & ORGANISATIEPSYCHOLOGIE
Jaargang 10 - nr. 2 - april 2012



Blauwe Bananen - Hoe creëer ik als dienstverlener unieke kernvaardigheden en onderscheidend vermogen?

Of in termen van de titel van dit boek: Wat is uw blauwe banaan? Waar blinkt u in uit? Waarom zou de klant zijn geld aan u geven? Of waar is uw organisatie eigenlijk goed in? Dit zijn geen rare vragen, want als u zelf niet weet waarin u uitblinkt, wie weet het dan wel?

In de dagelijkse praktijk weten de meeste medewerkers en organisaties niet wat hun sterke punten zijn. Eigenschappen als betrouwbaar en betrokken worden dan genoemd. Het probleem van deze eigenschappen is dat het onderscheidend vermogen nihil is. Veel dienstverleners vertalen dit met de term core competences.

Blauw staat in onze visie voor uniek, terwijl geel de kleur is voor marktconform, neutraal, weinig uniek. De centrale vraag in dit boek is dan ook: Wat zijn uw core competences? Of in termen van de titel van dit boek: Wat is uw blauwe banaan?

Wouter de Vries jr., Thiemo van Rossum (2012). Blauwe Bananen - Hoe creëer ik als dienstverlener unieke kernvaardigheden en onderscheidend vermogen?
W. de Vries jr.; 94 pagina's; € 16,90.
EAN: 9789081528900.